Συχνές Ερωτήσεις

1. Το απολυτήριο που χορηγεί το ΣΔΕ είναι ισότιμο με του Γενικού Γυμνασίου;

   • Ναι! Ο τίτλος σπουδών είναι ισότιμος με αυτόν του Γυμνασίου βάσει του Νόμου    2525/1997.

2.Οι απόφοιτοι του ΣΔΕ μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους;

   • Μετά το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε οποιοδήποτε λύκειο (Γ.Ε.Λ., ΕΠΑΛ ή στις λυκειακές τάξεις του Εσπερινού).

3. Τι μαθήματα (γραμματισμοί) διδάσκονται στο ΣΔΕ;

   • Ελληνική Γλώσσα (3 ώρες την εβδομάδα)

   • Μαθηματικά (3 ώρες την εβδομάδα)

   • Αγγλική Γλώσσα (3 ώρες την εβδομάδα)

   • Πληροφορική (3 ώρες την εβδομάδα)

   • Κοινωνική Εκπαίδευση (3 ώρες την εβδομάδα)

   • Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (2 ώρες την εβδομάδα)

   • Φυσικές Επιστήμες (2 ώρες την εβδομάδα)

   • Πολιτισμική  Αισθητική αγωγή (1 ώρα την εβδομάδα)

   • Διαθεματικά Σχέδια δράσης (projects) (3 ώρες την εβδομάδα)

4. Σε τι μοιάζει το ΣΔΕ με ένα Γυμνάσιο;

   • Λειτουργεί με Ωρολόγιο Πρόγραμμα, ανοικτό και ευέλικτο όμως

   • Οι εκπαιδευτικοί προέρχονται κυρίως από τη Βθμια Εκπ/ση (μόνιμοι-αποσπασμένοι)

   • Η επίδοση των εκπαιδευομένων αξιολογείται, αλλά περιγραφικά όχι με βαθμούς

   • Τηρείται παρουσιολόγιο, για να φαίνεται ποιοι παρακολουθούν συστηματικά

   • Στεγάζεται συχνά σε σχολικά κτίρια, μαζί με κάποιο άλλο δημόσιο πρωινό σχολείο.

   • Ο τίτλος σπουδών που χορηγεί στους απόφοιτούς του είναι ισότιμος με το απολυτήριο του Γυμνασίου

5. Σε τι διαφέρει ένα ΣΔΕ με ένα Γυμνάσιο;

   • Η διάρκεια της φοίτησης είναι 18 μήνες (δύο διδακτικά έτη), αντί για 3 χρόνια

   • Οι εκπαιδευόμενοι είναι ενήλικες (18 και άνω)

   • Οι εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται ειδικά για το πρόγραμμα των ΣΔΕ

   • Τα μαθήματα είναι ευέλικτα και διαθεματικά (Πολυγραμματισμοί)  

   • Η διδασκαλία είναι βιωματική, ομαδοσυνεργατική και προϊόν συναπόφασης εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων. 

   • Τα ενδιαφέροντα, οι εμπειρίες, οι ανάγκες και οι επιθυμίες των εκπαιδευομένων αποτελούν σημείο αναφοράς της μαθησιακής διαδικασίας

   • Εκτός από τις παραδόσεις στην τάξη, υλοποιούνται και πολλές δράσεις εκτός σχολείου, σε επαφή με την κοινωνία (εκπαιδευτικές επισκέψεις, συμμετοχή σε πολιτιστικές και εθελοντικές-περιβαλλοντικές δράσεις) και την εκπαιδευτική κοινότητα, εντός και εκτός Ελλάδας (ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+).

   • Η αξιολόγηση των εκπαιδευομένων είναι περισσότερο ποιοτική (περιγραφική) και στοχεύει στην μεγαλύτερη ωφέλεια του εκπαιδευόμενου (ανάπτυξη προσωπική, κοινωνική και επαγγελματική)

6. Ποιες είναι οι λέξεις «κλειδιά» για τη φιλοσοφία και τη λειτουργία ενός ΣΔΕ;

   • Εξωστρέφεια: Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας πρέπει να είναι πάντοτε σε επαφή με την κοινωνία (θεσμοί, φορείς, επιχειρηματικότητα), για να επιτύχει την ανάκτηση της αυτοπεποίθησης, την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και την συνακόλουθη προσωπική, κοινωνική και επαγγελματική-οικονομική ανάπτυξη των εκπαιδευόμενών του.

   • Δέσμευση: Οι εκπαιδευόμενοι πρέπει να έρχονται στο ΣΔΕ με τη διάθεση να δεσμευτούν με το σχολείο (συνεπής παρακολούθηση), τους εκπαιδευτές και τους συμμαθητές τους (επικοινωνία και συνεργασία), ώστε να λάβουν όσα περισσότερα εφόδια γίνεται κατά τη 18μηνη παραμονή τους στο ΣΔΕ.